måndag 16 november 2009

Praktik!!

Idag var första dagen på min praktik som lärarassistent på YA:s restaurangutbildning. Det verkar vara kanon, satt med bredvid idag för det var bara teori. Bra repetition kan jag säga.....
Men jag fick sprillans nya köksskor som går väl på typ närmre 1000 spänn och köpa själv :-)
sen ska jag få två kockrockar med mitt namn på och två par byxor!! Och jag ska ha praktik där sex veckor, man kan ju hoppas på att de tänker behålla mig efter praktiken.
När jag jobba åt kommun fick jag stå för alla kläder själv förutom två t-shirtar som jag fick lämna tillbaka när jag sluta, för de var använda så lite..... Det kallar jag skillnader!!

Oscar var ledsen när jag lämnade han på dagis imorse men sen hade han sagt att han gjorde det för att reta mig och det sa han till mig oxå när det hände förra veckan. Försökte förklara för han att det inte alls är kul när han luras så, så imorgon så lovade han att integöra det.

Och detta tråkiga väder som bara består , e så jäkla tjatigt, man kan ju inte hitta på något att göra ute tycker jag. Skulle sitta fint med en utlandsresa nu så man fick se solen lite.

Nej nu ska jag dricka lite kaffe och slöa i soffan.

Inga kommentarer: