lördag 19 september 2009

Lördagkväll

Imorse vaknade Agnes vid sex men jag lyckades få henne kvar i sängen tills klockan var sju sen var det bara att kliva upp. Vi började som vanligt dagen med att lägga pussel. Oscar vaknade vid åtta och låg i soffan och tittade på tven tills han gick upp och väckte pappa vid kvart över nio.
Vi hade inget bestämt för idag, men eftersom jag trodde jag hade två lampfötter som va lika och bara köpte nya skärmar sista jag var till ikea vilket de inte alls var, så bestämde vi oss för att åka till Valbo. Det var lampfötter, 2 stycken Trofastförvaring till Agnes rum vart kanon ska försöka ta nån blid och lägga ut, en läsalampa att ha mellan sofforna och lite ljus.
Sen vart det lunch med Erik och Elin som oxå var där, kebabsallad för min och Jans del och pannkaka för barnen.
Sen kunde vi ju inte undvika Toy´s ´r us, Oscar köpte ett Star Wars skepp och Agnes köpte MakkaPakkas tåg och två Hello Kitty pussel.
Kom hem vid halv fem sen så var det bara att lägga pussel med Agnes igen och fixa middag, helstekt fläskfile och gott rödvin till, Umbala, endast 128 kronor för tre liters dunk.
Nu sover barnen och jag vet inte om vi ska se nya Wallander, som vi inte orkade igår, eller titta på Zlatan. Imorgon blir det en hemma dag max en tur till E-Center för att köpa glödlampor.
Bye bye

Inga kommentarer: