onsdag 7 oktober 2009

Onsdagen snart till ända

Idag har varit en riktigt hemma dag. Agnes sov till strax efter sex och Oscar fick vi väck vid halv nio. Helen kom en sväng så jag fick titta på Jultidningar det var Petssons julpyssel och Mors julbrev, eller vad det heter nu för tiden. Fanns inte så mycket intressant tycker jag, mycket som var dyrare än vad det är i butik. Sen huxflux vart det strömlöst trodde det var en propp som gått men det var mörkt i hela huset så ut och kolla huvudsäkringarna men de verkade hela.
Så då gick vi till grannarna och frågade om de hade ström men de hade de inte. Sen vart vi kvar där ett tag, barnen fick banan och dricka.
Gick hem efter en halv timme kanske och precis när vi kom innan för dörren så kom strömmen tillbaka. Så då vart det fiskbullar till lunch, gu så gott. Sen spelde Oscar tv-spel och jag diskade sen när jag tittade till Agnes hade hon somnat i soffan, så då l jag mig oxå och vila ett tag.
Ikväll har vi bara slöat, jag tog en snabb dammsugning av nedervåningen. Nu har jag kollat Bonde söker fru och nu är det Efterlys.
Imorgon kanske det blir badhuset efter dagis, beror på hur det är med förkylningarna.
Nu väntar en koppkaffe på mig.
Bye bye.

Inga kommentarer: